۱۳۹۶ مرداد ۲۰, جمعه

نيشابور، با مزارهاي ويران شده مجاهدينش


نيشابور، شهر فرهنگ و فيروزه، مدفن بسياري از بزرگان ادب و فرهنگ ايران زمين است كه هريك افتخاري براي تاريخ ما محسوب مي شوند. از مزار عمرخيام و شيخ فريدالدين عطار گرفته تا مزار استاد كمال الملك در اين خطه است. نيشابور البته در تاريخ خود قتل عام تركان غز در جنگ با سلطان سلجوقي را از ياد نبرده است. نوشته اند آنان تنها در دو محله نيشابور پانزده هزار مرد را قتل عام كردند. و كوههاي سر به فلك كشيده بينالود هرگز فراموش نخواهند كرد كه مغولان به شهري تاختند كه يك ميليون جمعيت داشت با 12هزار قنات و خان مغول دستور به كشتار و قتل عام و سوزاندن داد. اما به راستي كه چه قتل عام و كشتاري بدتر از آن چه آخوندهاي ارتجاعي حاكم بر ايران با شهرهاي ميهن و از جمله نيشابور كرده اند. بي ترديد بعد از حمله مغول اختاپوس آخوندي بليه سنگين ترين بلايي بوده است كه برسر نيشابور به عنوان شهري كه مهد فرهنگ و عرفان بوده است آمده است. از اين نظر نيشابور به مجاهدين پاكبازي مفتخر است كه سر تسليم در برابر آخوندهاي ضد دين و ضد فرهنگ نياوردند. 
گورستان بهشت فضل نيشابور مدفن برخي از مجاهدين اين خطه است. گورستاني كه آخوندها در وحشت از جنايات خود و محبوبيت روزافزون فرزندان پاكباز مجاهد اين خطه حتي تحمل چند متر خاك را براي آنها نداشتند. با شقاوتي بي مانند ويرانش كرده و بر روي مزارها خيابان كشي كردند  و آن را به صورتي ميدانگاهي در آوردند. به اين اميد واهي كه نام مجاهدين از يادها برود و مردم با فرهنگ نيشابور فرزندان مجاهد خود را فراموش كنند. اما اگر خليفه عباسي جسد «محمد بن محمد» فرمانده انقلابي عليه خود را سوزاند و به خاك سپرد مردم با فرهنگ نيشابور لقب «امامزاده محروق» را به او دادند و ياد شورش انقلابي اش عليه خليفه بغداد را جاودانه كردند بي ترديد خليفه تهران نيز در ترفند و نيرنگ خود مبني بر ويران كردن و از بين بردن آثار مزارهاي مجاهدين با شكست روبه رو خواهد شد و مردم آگاه نيشابور در آينده اي نه چندان دور بر مزار فرزندان مجاهد خود جشن پيروزي خواهند گرفت زيرا كه مزار مجاهدين سر باخته در راه آزادي را در سينه مهرورزان جاي دارد. و دور نيست كه بر مزار آنها رفيع ترين بناها بر پا شود .
بعد از وفات تربت ما بر زمين مجوي
در سينه هاي مردم دانا مزار ماست

مریم رجوی: از خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی می‌خواهم که با حضور بر سر مزار شهیدان، حق پایمال‌شده خود برای برپایی مراسم بزرگداشت فرزندان قهرمان خود را به رژیم آخوندی تحمیل کنند. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...