۱۳۹۷ تیر ۱۳, چهارشنبه

مجاهد شهید عبدل طواشی بزی


مشخصات  مجاهد شهید عبدل طواشی بزی
محل تولد: زابل
شغل: كارگر
سن: 21
محل شهادت: کرمانشاه
زمان شهادت: 1367

عبدل طواشی‌بزّی، از سربازان پیوسته به ارتش آزادیبخش ملی بود. عبدل از مردم استان سیستان و بلوچستان بود. در شهر زابل در خانواده‌یی متوسط و کشاورز به‌دنیا آمد. پس از اخراج از مدرسه، برخلاف میلش، توسط ژاندارمری به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی اعزام گردید. 
در روز 2آذر66، در جریان عملیات ارتش آزادیبخش، در منطقه ابوغریب ـ پیچ انگیزه خود را تسلیم رزمندگان ارتش آزادی کرد. طی چند ماه که نزد مجاهدین بود به «ماهیت پلید خمینی» پی برد. از بازگشت به ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی امتناع کرد و خواستار پیوستن به صفوف ارتش آزادیبخش، برای مبارزه با رژیم ضدبشری شد:«این‌جانب عبدل‌طواشی‌بزّی که در روز 2آذر66 در منطقهٌ غرب دزفول به اسارت ارتش آزادیبخش ملی ایران درآمدم و طی مدتی که در اردوگاه به‌سر می‌بردم، ماهیت رژیم پلید خمینی برایم مشخص شد. خودم با آگاهی و آزادی کامل تقاضای پیوستن به ارتش‌آزادیبخش ملی را نمودم و تقاضایم مورد قبول واقع شد».تقاضانامه ـ 22تیر67با اعلام آمادگی برای عملیات فروغ جاویدان، دوش‌به‌دوش تمامی رزمندگان در این عملیات شرکت کرد، و با لباس و سلاح ارتش آزادی تا پای جان، در برابر مزدوران و پاسداران رژیم جنگید و دلاورانه به‌شهادت رسید.

مریم رجوی: خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...