۱۳۹۸ شهریور ۲۷, چهارشنبه

مجاهد شهید طاهره معروف


مشخصات مجاهد شهید طاهره معروف
محل تولد: مشهد
شغل: دبير
سن: 27
تحصیلات: متوسطه 
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«…‌‌ من طاهره معروف در خانواده‌یی متوسط به دنیا آمدم. سال اول دبیرستان مصادف بود با پیروزی انقلاب و مدرسه‌ها برای مدتی بسته شد. در این زمان بود که برای اولین بار با اسم و چهرهٌ مسعود که کاندیدای ریاست‌جمهوری بود آشنا شدم… و زمانی که من این‌جا آمدم (سال۶۶) توانستم تا حدودی سازمان را بهتر بشناسم و امید دارم بتوانم هر‌چه بیشتر و بهتر آن را درک کنم. به امید پیروزی جمهوری دموکراتیک اسلامی به رهبری مسعود و مریم و به امید پیروزی خلق ستمدیدهٌ ایران. به امید آن روزی که ایرانی آباد، آزاد، مستقل داشته باشیم. به امید آن روزی که دوباره ایران را در آغوش بگیریم. ‌به امید آن روز…». طاهره پس از ورود به منطقه مدتی در بخشهای پشتیبانی سازمان در منطقه کار کرد. سپس در تیپهای رزمی سازماندهی شد. یکی از همرزمانش در مورد ویژگیهای او نوشته است: 
«در هر کاری مایه‌گذاری می‌کرد و موبه‌مو موانع آن را بررسی می‌کرد و به پیش می‌برد. خلاق، پرتحرک و در انجام مسئولیت قاطع بود. به‌راستی آسمان شکوه سر می‌داد و حسرت می‌کشید وقتی علت را پرسیدم می‌گفت چه زیبا زیستند و چه باشکوه جان باختند…». 
طاهره قهرمان در عملیات فروغ جاویدان دلاورانه جنگید و با سرفرازی به‌شهادت رسید. ستاره‌یی شد که در کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی جای گرفت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...