۱۳۹۸ آبان ۴, شنبه

مجاهد شهید محمدرضا لقمانی‌نژاد


مشخصات مجاهد شهید محمدرضا لقمانی‌نژاد
محل تولد: سرخس
شغل: دکوراتور
سن: 27
تحصیلات: دانشجو 
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمدرضا لقمانی‌نژاد در اواخر سال59 برای ادامهٌ تحصیل به ایتالیا رفت. در آن‌جا با مجاهدین آشنا شد و از سال60 به‌طور حرفه‌یی با انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین فعالیت کرد. در پخش نشریه، رساندن اطلاعیه‌های سازمان به مطبوعات و خبرگزاریها و تهیهٌ نشریهٌ ایران ـ لیبراسیون ایتالیایی‌زبان، فعال بود.
محمدرضا متقاضی اعزام به منطقه بود و در تقاضانامه‌اش در 15مرداد65 نوشت: «…‌با تمام جان و مال و زندگی به دنبال این رهبری و در پی هدفهای آنها خواهم دوید. حتی اگر روزی پا مرا یاری ندهد و در نیمه‌راه خسته شود، با سر به‌دنبال این رهبری خواهم رفت. ‌هم‌چون عاشقی که روح و روانش در پی معشوق در جستجوی جامعه‌ٌ بی‌طبقهٌ توحیدی و در جادهٌ تکامل به دنبال مسعود و مریم روان است. ‌بار خدایا بر من ببخشای هر آن‌چه را که تابه‌حال جز رضای تو و پیام‌آوران راه تو… کوتاهی کرده‌ام…».
در مرداد65 به منطقه اعزام شد و در سیمای مقاومت به‌کار پرداخت. در فیلمبرداری تبحر داشت و ذوق و سلیقه‌اش در تولیدات تلویزیونی تحسین‌برانگیز بود. در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و پس از یک رزم حماسی و دلیرانه به‌شهادت رسید. او با شهادت قهرمانانه و نثار خون پاکش بر «حق بودن» راهش صحه گذاشت.پیکر پاکش پس از انتقال به پشت‌جبهه، در کربلا و در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) به‌خاک سپرده شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...