۱۳۹۸ مهر ۲۰, شنبه

مجاهد شهید غلامرضا سالاری حاجی آبادی


مشخصات مجاهد شهید غلامرضا سالاری حاجی آبادی
محل تولد: زابل
شغل: دبير
سن: 37
تحصیلات: فوق دیپلم ادبیات
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

غلامرضا سالاری حاجی‌آبادی معلم انقلابی و مجاهدی بود که از سال۵۷ فعالیت خودش را در ستاد مجاهدین در مشهد آغاز کرد. در سال۵۹‌ـ‌۶۰ در قسمت نشریه کار می‌کرد و مسئولیتش نگهداری و حفاظت از انبارهای چاپخانه بود. در مهرماه۶۰ از کشور خارج شد و در بخشهای مختلف تشکیلات سازمان در خارج کشور، مسئولیتهای مختلفی را به‌عهده داشت. 
در سال۶۵ به منطقه اعزام شد و در بخش فرستنده‌های صدای مجاهد عهده‌دار مسئولیت گردید. در جریان عملیات فروغ جاویدان به صحنه‌های نبرد‌ انقلابی شتافت و پس از به‌هلاکت‌رساندن انبوهی از مزدوران دشمن، چهره در خون کشید و به‌شهادت رسید. 
به این ترتیب معلمی شد که آموزش فدا و صداقت را در قلهٌ بالابلند فروغ برای شاگردان و فرزندانش باقی گذاشت. او همواره در آرزوی شرکت در خط مقدم نبرد بود و در همین رابطه در تقاضانامه‌اش نوشته‌ بود: «… با یقین و ایمانی صدچندان به حقانیت راه خونبار سازمان مجاهدین خلق ایران، در اوج شور و شعف ایدئولوژیک از این‌که خدای بزرگ بر من منت گذاشت و افتخار گام نهادن در این راه را به من داد، درخواست می‌کنم که به هر نقطه و به هر کجا (چه منطقه و چه داخل) که سازمان صلاح می‌داند، مرا اعزام کند. انقلاب ایدئولوژیک درونی سازمان به‌واقع به‌من هویت ایدئولوژیک داد… آمادهٌ هرگونه فدا در راه رهبران عقیدتیم مسعود و مریم هستم. هم‌اکنون که درخواست اعزام… را می‌کنم به چیزی جز سرنگونی تمامیت رژیم ضدبشری و ضدخدایی خمینی نمی‌اندیشم… ۶ خرداد ۶۵».

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...