۱۳۹۹ شهریور ۷, جمعه

مجاهد شهید محمد درخشان


محمد درخشان از فرزندان دلیر مردم خونگرم بلوچستان بود. سال ۱۳۳۲ در ایرانشهر متولد شد. از کودکی با درد و رنج و محرومیتهای مردم بلوچستان آشنا بود پس از انقلاب ضد سلطنتی مشاهده کرد که نه تنها از آن محرومیتها کم نشده بلکه ظلم و ستم خمینی و مزدورانش بیشتر شده است از این رو محمد همواره به چاره‌ای می‌اندیشید.
محمد از سال۶۵ با مجاهدین آشنا شد و گمشده‌اش را در آن پیدا کرد. در چندین عملیات از جمله تهاجم به گشتی سپاه و مجازات چندین پاسدار شکنجه‌گر در ایرانشهر شرکت کرد. پس از انجام این عملیات بود که محمد به پاکستان رفت و از آنجا با اصرار خودش به منطقه مرزی اعزام شد.
محمد نمونه‌یی از انگیزه و شور انقلابی بود و در عزم انقلابی او برای پیوستن به ارتش آزادیبخش هیچ چیز و از جمله همسر و فرزند نتوانست مانع ایجاد کند.
برخورد فعال او در کارهای جمعی همچنان که مایه‌گذاریش برای همه یارانش آموزنده بود.
مجاهد شهید محمد درخشان با شجاعت و شهامت انقلابی در عملیات فروغ جاویدان درخشید و سرانجام در یکی از درگیریها در کرمانشاه به شهادت رسید.
«این جانب محمد درخشان با آگاهی و اعتقاد به خطوط سیاسی و ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق ایران برای جنگیدن با دشمن ضدبشری خمینی جلاد تقاضا دارم مرا برای پیوستن به صفوف ارتش آزادیبخش ملی ایران به نوار مرزی ایران و عراق اعزام نمایید تا بتوانم با فدا کردن جانم به وظیفه ملی و میهنی‌ام عمل کنم و دینم را نسبت به خدا و خلق ادا نمایم...»قسمتی از تقاضانامه شهید

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...