۱۳۹۶ فروردین ۱۶, چهارشنبه

مجاهد شهید ماه مریم صدرالاشرافی


مشخصات مجاهد شهید ماه مریم صدرالاشرافی
محل تولد: مشهد
تحصيل: دانش آموز
سن: 18
محل شهادت: مشهد
زمان شهادت: 1361

یکی از میلیشیاهای پرشور مجاهد خلق که جانانه به انقلاب و آزادی عشق ورزید و دلیرانه در برابر خمینی مقاومت کرد مجاهد خلق مریم صدرالاشرافی نام داشت.
در نگاهی به زندگی پرشور و شهادت قهرمانانه اش خاطره تابناک او و نسل توفنده میلیشیا را گرامی می داریم.

بهارانی‌ست در خون شقایق
پر از یاد جوانمرگان عاشق
بهاری بوته‌هایش سرخ و رویان
به یاد آرد رخ زنده به گوران
به هر بوته نشیند مرغ حق باز
بخواند با گلوی عشق آواز

مریم صدرالاشرافی از فرزندان دلیر مشهد بود. در سال 1354 وقتی که 10سال بیشتر نداشت با نام مجاهدین خلق ایران آشنا شد و از همان کودکی به مطالعه زندگینامه پیشتازان انقلاب از جمله گلسرخ مهدی رضایی پرداخت و از همین جا بود که شور و عشق و آزادی در وجودش جوانه زد و در تظاهرات زنان مسلمان مشهد که اولین حرکت اعتراضی مردم مشهد در جریان انقلاب ضدسلطنتی بود شرکت کرد.
با اوج گرفتن مبارزه بر علیه رژیم شاه او به هواداران مجاهدین پیوست و پس از سقوط رژیم شاه در بخش دانش آموزی جنبش ملی مجاهدین مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.
تلاش مستمر در افشای مرتجعین و دفاع از سازمان مجاهدین و آرمانهای آزادیخواهانه مردم او را تبدیل به میلیشیای پرشوری کرد که در انجام مسئولیت خود سر از پا نمی شناخت. در آن سالهای پیش از 30خرداد 1360 نشریه مجاهد توسط مریم و دیگر میلیشیاها به میان توده های مردم می رفت و آنان را نسبت به ماهیت ارتجاعی رژیم خمینی آگاه می ساخت.
شور و شوق مریم در دفاع از آزادی و سازمان پیشتاز مدافع آزادی پس از 30خرداد و آغاز مبارزه مسلحانه علیه رژیم خمینی با درخشش بیشتر خود را نمایان کرد.
در اوایل این دوران و در روزهایی که درگیریهای نظامی بین رزمندگان قهرمان مجاهد و پاسداران رژیم اوج گرفته بود و شرایط روز به روز حساس تر می شد، مریم پرشورتر و فعال تر به مبارزه خود ادامه داد.
در همین ایام بود که مریم صدرالاشرافی همچون فرمانده ای مسلط در حفظ ارتباط هواداران و سازماندهی آنان تلاش می کرد. در این دوران مریم که تحت تعقیب پاسداران و در معرض دستگیری بود، گاه شبها تا دیروقت برای پیدا کردن جا در خیابانها می گشت، و هیچ ترس و واهمه ای به خود راه نمی داد. 
در 11مهر 1360 مریم برای انجام یک عملیات خلع سلاح در یک تیم 3نفره، به منطقه شهر جدید مشهد رفته بود، آنها عملیات خود را با موفقیت انجام داده بودند. اما در هنگام بازگشت مریم و مجاهد شهید طاهره عظیمی متوجه می شوند که فرمانده شان در کوچه دیگری در محاصره افتاده است. بنابراین آنها به منطقه عملیاتی برمی گردند و با پاسداران درگیر شده و محاصره را می شکنند و فرمانده خود را از منطقه خارج می کنند.
اما هر دو برای بار دیگر به محاصره می افتند و تا آخرین گلوله با پاسداران انبوه می جنگند. و وقتی گلوله هایشان به پایان می رسد دستگیر می شوند.
مریم بلافاصله تحت شکنجه قرار می گیرد. ایمان و وفاداری مریم به آرمانش را در مقاومتهای او در دوران زندان می توان دید. او به مدت 8ماه شکنجه های وحشیانه را در زندان خمینی در مشهد تحمل کرد. مقاومت او همه بازجویان و شکنجه گرانی را که می خواستند او را به ابراز ندامت وادارند به زانو در آورد به نحوی که برای فرونشاندن خشم خود نسبت به این شیرزن مجاهد تصمیم گرفتند او را به دار بکشند.
مریم صدرالاشرافی با استواری و مقاومت در برابر شکنجه و دار پایداری نسل مجاهدین را در ایران زمین برای همیشه مهر کرد. 

مریم رجوی: خمینی می‌خواست برای بقای نظام خود نسل مجاهدین را نابود کند اما از رژیم او جز موجود لعنت‌شده‌یی باقی نمانده که سراپا در فساد و خونریزی غرق شده و نکبت تاریخ ایران است. حال آن‌که نسل مجاهدین و آرمان و اندیشه آن‌ها اعتلا یافت و شهیدان قتل عام۶۷، وجدان تباهی‌ناپذیر مردم ایران شدند. 




با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://telegram.me/shahidanAzadi


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...