۱۳۹۷ آبان ۲۲, سه‌شنبه

مجاهد شهید سعید ناجی


مشخصات مجاهد شهید سعید ناجی
محل تولد: مشهد
تحصیلات: متوسطه 
سن: 17
محل شهادت: مشهد
تاریخ شهادت: 1360


فرازي از زندگي مجاهد شهيد «سعيد ناجي»
سعيد پسري آروم و ساكت و بسيار ملايم و مهربان بود؛ با عطوفتي سرشار به مردم كه زبانزد همه بود. 
17دي سال 43 در مشهد بدنيا آمد. دوران دبستانش رو در يكي از دبستانهاي دولتي مشهد گذروند. سال اول دبيرستان رو به دبيرستان ابوذر رفت و از همون اوايل سالهاي 58 كه وارد فعاليت سياسي شد به انجمن جوانان مسلمان محلات پيوست و با شناختي كه توسط برادرش به سازمان مجاهدين خلق پيدا كرده بود و مطالعهاي كه خودش در مورد آرمانها و سازمانهاي مختلف و ايدئولوژي اونها كرده بود به سازمان پيوست. سعيد در درست كردن نمايشگاههاي سازمان و پهن كردن بساطهاي افشاگرانه عليه خميني و رژيمش عنصر فعالي بود. 
از مرداد 60 از خانواده جدا شد و با همة وجود در اختيار سازمان واهدافش قرار گرفت. تا اينكه بعد از دستگيري برادرش شناسايي شد و دستگيرش كردند. 

پاهاي سعيد از شدت شكنجه و كابل كبود شده بود و ورم كرده بود و جاي پابندهاي روي مچهاي پاش ديده ميشد. 
بعد از شكنجه هاي بسيار بالاخره او رو همراه با  برادر 18ساله اش مجيد در سحرگاه 24آبان به شهادت رسوندند.

سعيد  عاشق مطالعه بود. توي كار آنچنان با پشتكار بود كه هيچوقت احساس نميكردي كه خسته اس! آخرين روزهاي قبل از دستگيريش رو با سختي بسيار سپري كرد. هيچوقت يادم نميره! همة دار و ندارش رو در اختيار سازمان قرار داده بود. خيلي مهربون و رئوف بود، باگذشت بود و براي هر كس حاضر به فداكاري بود. بعد از شهادت سعيد، كساني كه حتي با عقيدة  او مخالف بودند اما در غم از دادنش سخت گريه كردند.

آنان…براي دشمني با راستي
اعدام شان کردند
و هنگامي که ياران
با سرود زندگي بر لب
به سوي مرگ مي رفتند
اميدي آشنا مي زد چو گل در چشم شان لبخند
به شوق زندگي آواز مي خواندند
و تاپايان راه روشن خود با وفا ماندند.

مریم رجوی: از عموم هموطنان می‌خواهم در کارزار ملی جمع‌آوری اطلاعات شهیدان، پیدا کردن مزارهای پنهان‌شده، و افشای آخوندها و جلادان دست‌اندرکار این جنایت، فعالانه مشارکت کنند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...