۱۳۹۸ خرداد ۲۲, چهارشنبه

مجاهد شهید طوبی شیعه زاده


مشخصات مجاهد شهید طوبی شیعه زاده
محل تولد: مشهد
شغل: -
سن: 30
تحصیلات: دانشجوی پرستاری
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

طوبی شیعه‌زاده در جریان قیام ۵۷ با سازمان آشنا شد. از اواخر۵۸ فعالیتهای میلیشیایی و حرفه‌یی را در رابطه با انجمن دانشجویان مسلمان و محلات جنوب تهران شروع کرد. ‌تا آبان۶۰ مسئولیتهای تبلیغی و پخش نشریهٌ مجاهد را به‌عهده داشت. ‌در راهپیمایی ۳۰خرداد شرکت کرد. 
وی سپس دستگیر شد و از آبان۶۰ تا فروردین۶۶ در زندانهای قزلحصار و اوین تهران و وکیل‌آباد مشهد بود. برادرش در ۱۹مهر۶۰ در بجنورد اعدام شد. خودش پس از رهایی از زندان، به منطقه اعزام شد. او در تقاضای خود به هنگام ورود به ارتش آزادیبخش، نوشته بود: «حاضر به فدای جان ناچیز خود برای ادای دین خود در راه خلق و انقلاب و رهبری سازمان هستم…». 
طوبی از هنگام ورود به ارتش آزادیبخش، در گردان پیاده سازماندهی شد و تا آخر در همین رسته به مسئولیتهای انقلابی خود عمل می‌کرد. این شیرزن مجاهد خلق در جریان آمادگیها و مانورهای عملیات چلچراغ بر اثر حادثه تصادف آسیب دید، اما پس از بهبودی، در فروغ جاویدان دلیرانه به میدان شتافت و پس از رزمی حماسی به‌شهادت رسید و در کهکشان جاودانه‌فروغها جای گرفت.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...