۱۳۹۸ خرداد ۲۲, چهارشنبه

مجاهد شهید هادی صباغیان


مشخصات مجاهد شهید هادی صباغیان
محل تولد: مشهد
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

هادی صباغیان از فرزندان مردم خراسان بود که در سال۵۸ هوادار مجاهدین شد. از اواخر فاز سیاسی فعالانه به پخش و توزیع نشریه پرداخت. 
آبان۶۰ تا سال۶۵ با هسته‌های مقاومت فعالیت می‌کرد و در چند عملیات شرکت داشت. در اوایل سال۶۵ توسط مزدوران سپاه به‌عنوان مشمول دستگیر شد و روانهٌ اهواز گردید. اواخر آذر بعد از این‌که مدتی در اهواز و مدتی نیز در کردستان بود از سربازی فرار کرد. 
در دیماه سال۶۵ به قصد پیوستن به مجاهدین از کشور خارج شد و پس از مدت کوتاهی عازم قرارگاههای مجاهدین شد. هادی رزمنده‌یی پرشور بود که علاقهٌ زیادی به شرکت در عملیات و مجازات مهره‌های جنایت و سرکوب مردم داشت. در عملیات فروغ جاویدان با عزمی استوار به میدان شتافت. پس از چندین نبرد سخت تا آخرین روز عملیات جانانه جنگید و شمار کثیری از پاسداران دشمن را به‌هلاکت رساند و سرانجام در اوج شرف به‌شهادت رسید و به عهد خود برای رهایی خلق وفا نمود و در کنار برادر قهرمانش عبدالرضا صباغیان، که از جمله شهیدان عملیات فروغ جاویدان بود، آرمید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...