۱۳۹۸ تیر ۲۷, پنجشنبه

مجاهد شهید قربان عزیزی


مشخصات مجاهد شهید قربان عزیزی
محل تولد: بجنورد
شغل: -
سن: 31
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

قربان عزیزی در قیام ضد سلطنتی فعال بود ودر سال۵۸ در ارتباط با تشکیلات بجنورد به فعالیت پرداخت. تا ۳۰خرداد۶۰ به کار تبلیغی‌‌ ـ‌ افشاگرانه در روستاهای اطراف بجنورد ادامه داد. با شروع مبارزهٌ مسلحانه در تیمهای عملیاتی سازماندهی شد و در ۴عملیات و تظاهرات مسلحانه شرکت داشت. 
در سال۶۵ وقتی ندای «هل من ناصر ینصرنی» برادر مجاهد مسعود رجوی را که از قتلگاه امام حسین(ع) تمام خلق ایران را مخاطب قرار داده بود، شنید، بلادرنگ لبیک گفت و درصدد رفتن به منطقه برآمد تا خود را به صفوف مجاهدین در خط مقدم نبرد برساند. مرداد همان سال از کشور خارج شد. ‌در یک کشور همسایه مدتی با مشکل روبه‌رو شد، اما در نهایت چند ماه بعد به سازمان وصل شد و به منطقه اعزام گردید. 
قربان در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد و در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد. در صحنهٌ عملیات به گفتهٌ همرزمانش رزمنده‌یی پرشور و جسور بود، در صحنهٌ بی‌امان می‌جنگید… سرانجام در یکی از درگیریها به‌شهادت رسید و خون پاکش پرچم پیروزی را سرخ‌فام کرد. او در تقاضانامه‌اش نوشته بود: «…تقاضای خودم را جهت پیوستن به صفوف ارتش آزادیبخش برای مبارزه با خمینی دجال و خون‌آشام…، از سازمان پردرخشش مجاهدین خلق ایران (اعلام) می‌نمایم. در این راه حاضر به فدای جان ناچیز خودم هستم… زیرا تحقق جامعه‌یی عاری از طبقات و ظلم و جور را تنها از (طریق) این سازمان و این رهبری می‌بینم. زندگی را جز بودن در سازمان و جز پیروی و سرسپاری به رهبران عقیدتیم نمی‌شناسم زیرا این سازمان و رهبری را تنها راه رهایی جامعه می‌دانم و از خدا می‌خواهم که مرا در انجام وظایف و مسئولیتهایم یاری کند و ضعفهایم را برطرف کند…».

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...