۱۳۹۸ آبان ۱۱, شنبه

مجاهد شهید عباس بزی الری


مشخصات مجاهد شهید عباس بزی الری (فروغ زاده)
محل تولد: زابل
سن: 31
تحصیلات: -
محل شهادت: عراق
تاریخ شهادت: 1378

«جان می‌دهم تـا زنـدگـی بمـانـد... »
«من به ‌زندگی عشق می‌ورزم، اما جان می‌دهم
تـا زنـدگـی بمـانـد
تاریخ شرمزده غمناک میهنم سبز می‌شود
با خیزش جسورانه یاران
سپیداران استوار
در تهاجم شبانه بادها
دستان پرتوان خود را
به‌ ستایش آسمان برافراشته‌اند»

این قطعه را مجاهد شهید عباس فروغ‌زاده در یکی از آخرین یادداشتهایی که از او به‌جا مانده، نوشته است. زندگی مبارزاتی که بیش از ۱۰سال رزم بی‌امان در صفوف مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی را دربر می‌گیرد، گواهی است بر استواری قامتی که «خیزش جسورانه یاران» را به ‌سوی خاک میهن و آزادی مردم اسیرش نوید می‌دهد .
مجاهد شهید عباس فروغ‌زاده در آذرماه ۱۳۴۷ در زابل چشم به‌ جهان گشود، دوران کودکی و جوانی را در منطقه گرگان در خانواده‌یی کشاورز و محروم گذراند و پیش از آن‌که در یکی از خیابانهای بجنورد دستگیر شود و او را به‌زور به ‌جبهه‌های جنگ ضدمیهنی خمینی اعزام کنند،‌ در بندرگز به‌ کشاورزی مشغول بود.
عباس از سال ۱۳۶۶ هنگامی که در جبهه‌های جنگ سرباز بود، هوادار مجاهدین شد. در میان جمع ۷نفری آنها که در یک سنگر بودند، او از طریق رادیو صدای مجاهد با مجاهدین آشنا شد. خودش گفته بود: «تناقضی که وجود داشت این بود که اعزام اجباری به‌جبهه را خوب می‌فهمیدم اما چه فرقی می‌کرد، وقتی صدای مجاهد از اردوی جنگ و سرکوب خمینی صحبت می‌کرد، مگر می‌شد تحمل کنی و در آن اردو ادامه دهی؟ این واقعیت باعث می‌شد که احساس کنم با دنیای مجاهدین فاصله‌یی عظیم دارم. ‌این فاصله را هم البته باز مجاهدین خودشان از میان برداشتند» .
عباس در عملیات بزرگ چلچراغ که لشگر سرکوبگر و جنگ افروز ۱۶زرهی قزوین تارومار شد،‌ به‌همراه شماری از دوستانش به ‌رزم‌آوران آزادی تسلیم شد و به‌قول خودش «آزادی حقیقی» خود را به‌دست آورد و به‌سرعت آرزوی خود را در پیوستن به ‌صفوف مجاهدین محقق کرد.‌
در صحنه عملیات فروغ جاویدان در شمار رزمندگان یک تیپ رزمی بود که مأموریت آزادسازی شهر اسلام‌آباد غرب را به‌عهده داشت. عباس در درگیریهای اسلام‌آباد ‌دلیرانه جنگید و در جریان یکی از نبردها با قوای دشمن مجروح شد.‌
عباس به‌دنبال عملیات کبیر فروغ جاویدان و تحت تأثیر رزم‌آوریها و حماسه‌هایی که مجاهدین در این عملیات آفریدند، خود را در معرض حیاتی دوباره و یک تولد نوین عقیدتی می‌یافت. پیوسته از شرکت در نبردهای حماسی فروغ جاویدان به‌عنوان ســرآغـــازی جــدید و انتخابی مهم در زندگیش یاد می‌نمود .
عباس در سال ۷۴ به ‌عضویت سازمان مجاهدین خلق ایران درآمد. وی در صفوف ارتش آزادیبخش مسئولیتهای گوناگونی را در رسته‌های مختلف به‌عهده داشت و در همه‌جا با شور و اشتیاق وارد کارها می‌شد.
عباس در واپسین پیامش نوشته بود: «من در این شب تار آتشی هستم بر خرمن شب‌پرستان، ‌من به ‌زندگی عشق می‌ورزم، اما جان می‌دهم تا زندگی بماند و با این فداست که به ‌رستگاری می‌رسم.
‌لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون .
به‌رستگاری نخواهید رسید مگر از آن‌چه دوست دارید بگذرید و انفاق کنید»... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...