۱۳۹۸ آبان ۱۶, پنجشنبه

مجاهد شهید حسن عامری


مشخصات مجاهد شهید حسن عامری
محل تولد: سبزوار
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
زندانی سیاسی: ۳سال 

حسن عامری در جریان انقلاب ضد‌سلطنتی در راهپیمائیها و اعتراضات مردمی شرکت داشت. در سال۵۹ با مجاهدین آشنا شد و در فعالیتهای تبلیغی در دبیرستان و محلات شرکت می‌کرد. عضو تیمهای راه‌اندازی تظاهرات خردادماه۶۰ بود. 
بعد از ۳۰خرداد۶۰ دستگیر شد. در مهر۶۱ از زندان آزاد شد. ولی دوباره او را دستگیر کردند و تا سال۶۳ در اسارت نگاه داشتند. در بهمن۶۵ موفق به ارتباط با تشکیلات سازمان شد و راهی منطقه گردید. بلافاصله در یکانهای رزمی سازماندهی شد و در صفوف رزمندگان ارتش آزادیبخش در چندین رشته عملیات شرکت کرد. 
در عملیات بزرگ فروغ جاویدان دلاوری زیادی از خود نشان داد و در تصرف پادگان الله‌اکبر در نزدیکی اسلام‌آباد شرکت داشت. همراه با دیگر یارانش، مزدوران را به عقب راندند و ارتفاعات را به تصرف خود درآوردند. در جریان همین نبرد قهرمانانه هدف گلولهٌ مزدوران قرار گرفت و به‌شهادت رسید. 
«… قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین. من حسن عامری با تمام درکی که از ایدئولوژی توحیدی مجاهدین خلق ایران دارم، با کمال صداقت و اخلاص در این راه گام برداشته‌ام. و سعیم بر این است که تا آخرین نفس و قطرهٌ خونم وفای به عهد کنم… در این برهه از زمان، من ایدئولوژی و روشی مناسب‌تر و رهاتر و اصلح‌ از ایدئولوژی مجاهدین خلق ایران نیافتم. ایدئولوژی که ثمرهٌ آن مسعود و مریم می‌باشند، این الگوهای مجسم ایدئولوژی رهائیبخش توحیدی. باید به اینان وصل شد و با آنها گام برداشت تا هر‌چه زودتر به مقصد و سر‌منزل مقصود برسیم…». تقاضانامه ـ ۱ اسفند ۶۵

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...