۱۳۹۸ آبان ۱۱, شنبه

مجاهد شهید محمدرضا دلیری


مشخصات مجاهد شهید محمدرضا دلیری
محل تولد: بلغور - مشهد
تحصیلات: دانش آموز
سن: 40
محل شهادت: عراق
تاریخ شهادت: 1378

منضبط، جدی و پیوسته مترصد مأموریتهای سخت

مجاهد شهید محمدرضا دلیری در سال ۱۳۳۸در بلغور از توابع مشهد به‌دنیا آمد. به‌رغم خواسته خودش، از رفتن به ‌مدرسه محروم ماند و از همان کودکی او را به ‌مدرسه دینی فرستادند. در سال ۵۵،‌ اولین آشناییها را با سازمان مجاهدین پیدا کرد و به ‌پخش اطلاعیه‌ها و جزوات مجاهدین و شعار‌نویسی علیه رژیم شاه پرداخت. هنگامی که به‌عنوان یک طلبه به ‌قم رفت، ارتباط خود را با‌ دانشجویان و طلاب جوانی که از مبارزه مسلحانه مجاهدین حمایت می‌کردند، برقرار ساخت و در جریان همین فعالیتها بود که شناخت بیشتری از سازمان پیدا کرد و با ‌زندگی برخی شهیدان مجاهد خلق آشنا شد. محمدرضا در نخستین حرکتهای اعتراضی سالهای ۵۶-‌۵۵ در قم و تهران شرکت کرد.
هم‌زمان با اوجگیری تظاهرات مردمی در جریان قیام ضدسلطنتی، وی به‌ خراسان و روستای زادگاهش بازگشت و طی مدت کوتاهی که در آن جا بود، بسیاری از جوانان و نوجوانان را به ‌شرکت فعال در قیام علیه رژیم برانگیخت و دوباره به ‌تهران بازگشت و فعالتر از پیش در جنبشهای مردمی شرکت کرد.
پس از پیروزی انقلاب، محمدرضا به ‌مشهد بازگشت و مدتی در جنبش ملی مجاهدین مشغول کار شد.
سپس دوباره به ‌قم رفت و در ارتباط با ستاد مجاهدین در قم به ‌فعالیتش ادامه داد. این ارتباط تا سال۶۰ ادامه یافت و پس از شروع مبارزه مسلحانه در ۳۰خرداد آن سال محمدرضا که به‌عنوان یک هوادار فعال مجاهدین در قم و مشهد شناخته شده بود، زندگی مخفی و مبارزه حرفه‌یی را برگزید. در سال ۶۱ ارتباط تشکیلاتی او قطع شد و تا سال ۶۶ در ارتباطهای پراکنده به ‌فعالیتهایش ادامه می‌داد، ولی پیوسته در سودای پیوستن دوباره به ‌صفوف مجاهدین بود .
محمدرضا در بهمن ۶۶ از کشور خارج شد و با پیوستن به ‌تشکیلات مجاهدین در خارج کشور تقاضا کرد برای شرکت در صفوف مقدم نبرد به ‌منطقه مرزی اعزام شود. او از این پس با پیوستن به ‌ارتش آزادیبخش، فراز نوینی از زندگی مبارزاتیش را آغاز کرد و در کسوت رزمنده‌یی پرشور و مصمم، قدم به ‌میدان نبرد رو‌دررو با دشمن گذاشت. وی نزد همرزمانش با ویژگیهای انضباط، دقت و احساس مسئولیت نسبت به ‌پیرامونش، شناخته شده بود. او مجاهدی پرشور بود که با عزمی جزم به ‌میدان نبرد با خمینی و رژیم فاسد و ارتجاعیش شتافته بود. محمدرضا در نبرد چلچراغ علیه نیروهای سرکوبگر و جنگ‌افروز خمینی شرکت داشت و رشادتهای زیادی از خود نشان داد. سپس در عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد و در تنگه چهارزبر ازجمله رزم‌آورانی بود که با نبرد پاکبازانه خود بزرگترین حماسه میهنی تاریخ معاصر میهنمان را رقم زدند .
محمدرضا با تمام وجود ب ه‌سازمان و خواهران و برادران مجاهدش عشق می‌ورزید و نسبت به‌ دشمن ضدبشری قلبی پرکینه داشت .
او با‌عزم و رزم مجاهدگونه خود طی تمام سالهای حیات انقلابیش و سرانجام با ‌شهادت و نثار خون پاکش به‌ حقانیت و اصالت راهی که برگزیده بود، گواهی داد؛ راهی که تا پیروزی نهایی و سرنگونی دشمن ضدبشری ادامه خواهد یافت .

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...