۱۳۹۸ آذر ۹, شنبه

مجاهد شهید مریم اسعدی


مشخصات مجاهد شهید مریم اسعدی
محل تولد: زاهدان
تحصیلات: متوسطه
سن: 25
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

مریم اسعدی (الهه) شیرزنی از سیستان بلوچستان و متولد زاهدان بود. مریم در سال ۵۸ که دانش آموز دبیرستان بود به آرمانهای مجاهدین دل بست و در زمره میلیشیای مجاهد خلق در آمد. او مدتی مسئول انجمن دبیرستانی بود که خود در آن تحصیل می کرد. سپس مسئولیت بخش خبری انجمن دانش آموزان زاهدان را به عهده گرفت.
در سال 61 برای وصل به سازمان از کشور خارج شد و در انجمن هواداران مجاهدین در پاکستان به فعالیت خود ادامه داد. در سال 63 به منطقه مرزی رفت و در قسمتهای مختلف عهده دار مسئولیت شد. مریم، سپس به امداد مرکزی مجاهدین منتقل شد و به عنوان یکی از کادرهای کارآمد در آن مشغول به کار گردید. از ویژگیهای برجسته مریم، انگیزه بالا، صبر و استقامت در مقابل سختیها و پیشقدم شدن در پذیرش آنها بود.
آخرین صحنه رزم و شهادت مریم دلیر را یکی از همرزمانش چنین توصیف می کند:
«... صبح روز پنجشنبه حدود ساعت ۵/۸ تا ۹ از محل کارخانه موزائیک‌سازی در جاده کرمانشاه ـ اسلام‌آباد به طرف کرمانشاه حرکت کردیم. در این مسیر دشمن کمین گذاشته بود. همگی از ماشینها پیاده شدیم و یکی از تپه‌های سمت چپ جاده را به تصرف در آوردیم تا کمین را در هم بشکنیم. تعداد زیادی از مزدوران به هلاکت رسیدند و بقیه فراری شدند و کمین در هم شکست. اما هنگام عقب‌نشینی به طرف جاده، از طرف دشمن به سمت ما آرپی‌‌جی شلیک شد و مریم از ناحیه دو پا به شدت مجروح شد و به شهادت رسید...».

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...