۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

مجاهد شهید احمد کلاهدوز


مشخصات مجاهد شهید احمد (عبدالله) کلاهدوز
محل تولد: مشهد
تحصیلات: دانشجو
سن: 30
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1361

مجاهد شهید احمد کلاهدوز در سال ۱۳۳۱ در خانواده محروم در مشهد به دنیا آمد دوران دبستان و دبیرستان را در همان شهر به پایان رساند و برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به تهران آمد و از جمله فعال‌ترین دانشجویان مبارز دانشکده علوم دانشگاه تهران بود که از طریق توسط یکی از خائنین فعالیت‌های مبارزاتی اش آشکار گردید و توسط مزدوران شاه دستگیر شد. پس از طی دوران بازجویی که در آن احمد مقاومت قابل تحسینی از خود نشان داد ، در بیدادگاه نظامی به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
 قرار گرفتن در ارتباط با تشکیلات مجاهدین، فراگیری آموزش ها و تعلیمات سازمان و شرکت فعال در حرکت‌های سیاسی داخل زندان از جمله نکاتی است که باید در رابطه با این مقطع از زندگی احمد بدان اشاره نمود.
مجاهد شهید احمد کلاهدوز در سال ۵۷ به همت خلق قهرمان ایران از زندان آزاد شد. احمد پس از پیروزی قیام مسئولیت‌های متعددی را به عهده گرفت اوایل سال ۵۹ به عنوان یکی از مسئولین تشکیلات استان فارس در ستاد سازمان در شهر شیراز مشغول فعالیت بود پس از آن به تهران آمد و مدت کوتاهی در بخش شهرستان مشغول کار شد. از تابستان همان سال احمد به عنوان یکی از مسئولین نهاد دانش آموزی مسئولیت نشریه نسل انقلاب گرگان و اتحادیه انجمن های دانش آموزان و هنرجویان مسلمان تهران را به عهده گرفت.
شهید احمد کلاهدوز از ویژگی‌های انقلابی بسیاری برخوردار بود. اما کارایی و توانایی ویژه او در بیان مفاهیم ایدئولوژیک، اصول سیاسی و ارزشهای تشکیلاتی مجاهدین ، برجسته‌ترین ویژگی انقلابی وی به شمار می‌رفت که در تمامی فعالیت‌های تشکیلاتی او بارز بود. از جمله باید به سخنرانی های متعدد وکلاسهای آموزشی وی در شهر شیراز اشاره کرد که در شناساندن آرمان‌ها و اهداف مجاهدین در آن منطقه تاثیرات به سزایی داشت. شکوفایی این ویژگی احمد دورانی بود که او با مقالات متعددش در نشریه نسل انقلاب و از جمله سرمقاله‌های آن با بیانی ساده و گیرا به توضیح خطوط سیاسی سازمان و مسائل تخصصی دانش‌آموزان می‌پرداخت.
در دوران نبرد انقلابی مسلحانه با خمینی جلاد نیز مجاهد شهید احمد کلاهدوز مسئولیت تهیه و تنظیم جزوات آموزشی امنیتی، نظامی و نیز بولتن های عملیاتی واحدهای رزمنده مجاهد خلق را به عهده داشت و به خوبی توانست این مسئولیت را انجام اند.
مجاهد شهید احمد کلاهدوز سرانجام در حماسه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱ ، پس از ساعت‌ها نبرد با پاسداران جنایتکار خمینی قهرمانان به شهادت رسید.

یادش گرامی باد

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...