۱۳۹۴ بهمن ۲۱, چهارشنبه

مجاهد شهيد افسانه افضل نيا



مشخصات مجاهد شهيد افسانه افضل نيا


محل تولد: مشهد
تحصيل: دانشجوی جامعه شناسی
سن: 26
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1360

«افسانه افضل نيا دانشجوي دانشگاه تهران بود، 
قهرمانی سرشار از عاطفه و رشادت به اتفاق همسرش، عباس پيشداديان، و فرزند شیرخوارش، فاطمه دستگير شد.
يكروز در سلول باز شد و افسانه را پس از ساعتها شكنجه به سلول آوردند، محكم و استوار بود، از فرط درد به ديوار تكيه زد و گفت: "اينها خيلي بي شرف هستند". خيال مي كنند باگرسنگي دادن به فاطمه مي توانند مرا به حرف بياورند".
بعد گفت كه 6 روز است نگذاشته اند به فاطمه شير بدهم. "امروز وقتي روي تخت شكنجه بسته شده بودم، بازجويم فاطمه را آورد و رو به رويم گذاشت. فاطمه از فرط گرسنگي ديگر حتي نمي توانست گريه كند.
بازجو بچه را جلو من مي چرخاند و بازي مي كرد. بعد با تمسخر گفت: "بي عاطفه! تو هم مادري؟ دارد از گرسنگي مي ميرد آن وقت تو حاضر نيستي حرف بزني. برايت مهم نيست؟"»
از دست گذاشتن روي عواطف مادري و شكنجهٌ طفل 6 ماهه نزد مادر هم راه به جايي برده نمي شود. برای به حرف کشاندن افسانه او را بر سر پيكر نيمه جان همسرش مي برد: «صورت عباس غرق خون بود. به ناخنها، دستها و پاهايش نگاه كردم همه غرق خون بودند. فقط چشمانش حركت داشت. من را كه ديد به آرامي گفت چيزي نيست. بازجو فرياد زد: "آدرس خونهٌ تجريش كجاست؟" گفتم نمي دانم. از كوره در رفت و با صدايي دو رگه فرياد زد: "بي عاطفه! ببريدش".هفتهٌ بعد عباس زير شكنجه شهيد شد و افسانه را هم درحاليكه نوزادش چهل روز بيشتر نداشت ، اعدام كردند».


با ما در كانال تلگرام پيشتازان راه آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مجاهد شهید مرتضی لقاء برازنده

مرتضی لقاء برازنده (امین) سال۱۳۳۶ در شهر مشهد به‌دنیاآمد. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه شد. مرتضی یکی از هزاران دانشجویی است که ...